lördag 20 mars 2010

Livet som Consultec-pensionär

Livet som pensionär är helt klart något att sträva efter. Vi är numera både Anita & jag pensionärer och lever ett gott liv. Och, alla våra farhågor om att almanackan inte skulle räcka till har uppfyllts mer än väl, men mycket av tiden går till barnbarnen som numera är 7 st, och det är ju bara trevligt det också.

Jag har inte slutat helt med byggbranschen som ni ser på bilden, dock är det lite annat jag bygger nu för tiden... dessutom driver jag tillsammans med vår son Henrik och hans fru Josefin ett bygge i Saltsjö-Boo som de just startat.

Och mitt i allt detta arbetar jag utslaget i tid så där någon dag i veckan med Consultecs utmärkta produkter BidCon BYGG och PlanCon. Det roliga är att de är precis så bra som jag sagt under mina 14 år i Consultec trots att jag nu sitter på "andra sidan bordet".

Visst saknar jag arbetsgemenskapen ibland, men när abstinensen blir för stark går jag upp och fikar eller äter en lunch med vännerna på kontoret i Växjö - alltid lika trevligt!

Drömmen om Colombia lever kvar och vi har börjat att planera för en ny resa i januari 2011 för att bygga en skola.

Jag är stolt över att jag fick vara en del av Consultec under så många år och följer företaget regelbundet och med stort intresse.

Hälsningar från en nöjd och glad pensionär - Bengt Albertson

1 kommentar: