tisdag 7 april 2009

Förpassad till källaren

Efter 5 månader på consultec så var det dags att flytta ned i källaren. Man sitter vägg i vägg med P-huset. Om ni har sett ”Office Space” så vet ni vad det innebär. Snart upphör lönebeskeden att komma och mitt passerkort att fungera. Rasterna för övriga företaget tidigareläggs för alla utan att jag blir informerad. På nästa firmafest så blir jag ombedd att stå i garderoben.

Men jag klagar inte. Jag kan skryta med att jag har det största kontoret på Consultec iaf. Jag har 5 meter till kaffeautomaten lika långt till köket. Mina kollegor kommer jag att hålla kontakten med genom mail och bloggen. Fredagsfikat får jag kanske ta del av genom att nån skickar ned en bulle med hissen. Ryktet säger också att när det är klart på våning 12 och 13 är det dags för nästan alla att flytta upp…utom jag. Jag blir kvar här nere för att hålla koll på när bilen med pappersåtervinning kommer.

Men jag och mina nyvunna rumskollegor tänker ta tillfället i akt och anpassa omständigheterna efter oss. Vi är inga offer, vi skapar själva våra tillfällen och vår ordning. Så hädan efter gäller; Vi kommer att sätta upp lås (med fjärrstyrning från våra bord) på vårt rum och en porttelefon utanför. Vi kommer att tejpa igen glasskivan på vår dörr och montera en kamera utanför. Använd porttelefonen om ni vill ansöka om audience hos oss. Allt vi skriver ut kommer vi att be er ta med ned på fikat/lunch.


/Janne

4 kommentarer:

  1. Man kan nästan tro att du läst något dokument från ledningen som du inte borde läst? Hittat nåt i en skrivare? :)

    SvaraRadera
  2. Hörde att hyresvärden hade planer på att gräva ut nya rum under P-däcket. Kanske det kan passa vår affärsutveckling ;-)

    SvaraRadera
  3. Under P-däcket? Allra sista utposten...

    SvaraRadera
  4. Lovar att komma förbi å väcka er när flytten går!;-)

    Hjälpsamma herren

    SvaraRadera