onsdag 16 december 2009

Snö.....

I Stockholm är man bra på mycket. Väldigt mycket.
Jag kommer inte på nå't just nu...men så är det.

Nå't man inte är bra på är snöröjning. Inte alls.
Bilden är dagsfärsk. Från en T-bane perrong.


Jag lovar att undertecknad plogade upp ett bättre spår än vad som var ordnat innan jag kom dragandes med min kabinväska. Så det fick bli dagens goda gärning. Förbättring av snöröjningen i huvudstaden.

Tungt var det dock.
Och väskan blev blöt. Mycket blöt.


Men vad gör man inte för attt våra vänner i storsta'n ska klara snökaoset lite bättre? ;)

3 kommentarer:

  1. Hur fungerar snöröjningen i norr vid tunnelbanan? Nej visst ja. Spårvagnen då? Nähä. Pendeltåget? Ehh. Rälsbussen? Ohh....

    Och sparken den går bra?

    SvaraRadera
  2. Jag ser ett scenario framför mig. Det står 100 huttrande stockholmare innanför dörrarna och tittar ut. Du spankulerar omkring på perongen och sparkar snö åt sidan och basunerar ut: "Bara lugn allihopa, jag är från norrland!!!"

    :-)

    Janne

    SvaraRadera