måndag 15 november 2010

Man vet aldrig vem man möter i telefon..

Många har undrat om bokningarna gått upp som en följd av min brutna whiskeyröst (som min låååånga förkylning resulterat i). Svårt att avgöra men däremot hade jag ett intressant sista samtal en torsdag kväll då jag ringde ett företag i Skånelandet med min mörka stämma.

När jag presenterat mitt ärende om SiteCon , förklarade mannen att han p.g.a sviktande hälsa numera avvecklat alla anställda och nu enbart jobbade som konsult med kvalitetsfrågor rörande VS branschen. Väldigt pratsam herre så vi diskuterade VS- branschen och hade en riktigt intressant diskussion innan jag kände att det drog ut på tiden så försökte då artigt avsluta med att tacka för ett trevligt samtal..
Då kände jag att samtalet plötsligt tog en helt ny vändning för mannen replikerade med en påfallande sensuell röst,
-ja jag vet ju ett ännu trevligare sätt vi hade kunnat avsluta kvällen på…..

Jag svarade –MEN, så du säger (med djup indignation i rösten)

Han ursäktade sig genast med att –Nej,nej jag tänkte bara att det är synd att Skellefteå ligger så långt bort, lite vin och räkor hade varit trevligt.
Började känna att jag skämdes lite för att jag genast tänkt i andra banor och här var det en helt oskyldig man som bara var sugen på lite räkor! Jag svarade glatt att lite vin och räkor hade definitivt varit trevligt.
Mannen fortsatte då… -ja dricka lite vitt vin och räkor tillsammans………. sen kunde jag tända i eldstaden……. och vart det hela sen skulle sluta vet nog både du och jag….!!

Ja vissa gånger är det tur att Skellefteå ligger så långt bort …

1 kommentar:

  1. Ja, vilken tur att Skellefteå ligger så långt bort, eller ...?

    SvaraRadera