onsdag 11 mars 2009

"Nyckelperson"

Det finns nyckelpersoner på de flesta företag. En del märker man av – andra sliter i det tysta. Vi känner varandra rätt väl på Consultec – trots att vi vuxit så mycket genom åren. Alla vet vem dom flesta på firman är. Allan, Rolf, Hanna, Hanna igen, Lexelius, och så vidare…

Men ibland finns det också nyckelfigurer på ett företag. Vi har i vart fall en. Frågan är om ni känner honom? Den där pigga, glada filuren? Grabben som alltid hälsar gladast och ljudligast då man kliver in på kontoret. Killen som ger en blötpussar vare sig man vill eller inte. Som sitter och hoppas att man ska drälla lite med eftermiddagskakan!

Vad vore kontorslivet i Växjö utan….just det; MALTE!!!

4 kommentarer:

  1. Kul med såna här inlägg. Detta är information som vi "Nya" defintitivt inte vet nått om.

    Hälsa Malte med att tappa eftermiddagsfikat...

    /Janni

    SvaraRadera
  2. Lite avundsjuk blir man när man ser en så söt lite kollega. I Skellefteå har vi också en pigg och glad filur. Han hälsar alltid glatt och ger blötpussar till höger och vänster. Sitter och väntar under bordet på att man ska drälla med eftermiddagskakan. Men i Skellefteå heter han Magnus Johansson och är inte hälften så söt som Malte.

    /Janne

    SvaraRadera
  3. Det var trevligt att blir uppmärksammad, och roligt att ni tycker jag är söt, sådan matte sådan hund som man säger. Nu ska min matte och jag ta en liten morgonslurk och en kardemummaskorpa. Ha en härlig dag

    SvaraRadera
  4. Att jag inte skulle vara hälften så söt som Malte ser jag som ett påhopp. Jag har ju i allafall inte lika stora öron till förhållande till min kropp och hår fulla ansiktet. Inte tvättar jag mina genitalier genom att använda min egen tunga utan väljer det lite mer sofistikerade sättet med att duscha.
    Så det så!

    /Den pigga & glada KC:n:)

    SvaraRadera