fredag 8 maj 2009

Oskar på jobbet


Oskar, 5 år, brukar vara på jobbet på torsdagsaftonen, medan systern Ida har balett. Brukar dricka varm choklad. Och få hjälpa till i växeln... med posten. Igår var han på plats. Men eftersom vi flyttat så var han på 12:an och inte nere i växeln. Jag hade fixat fram en dammsugare. Å trasa. För Olle hade borrat upp en lampa i taket å stökat en del så Oskar skulle få jobba ändå. Trodde jag. Men icke.

''Pappa...man ska ju städa sitt eget rum...varför ska jag städa ditt...''. ''Pappa...Sara väntar ju på mig i växeln. Det är ju där jag jobbar...''. Så han ringde ner till Sara och sa; ''jag trycker på ettan nu å så kommer jag strax...så du vet...''. Puh. Det är tydligen skillnad på jobb och jobb.

3 kommentarer:

  1. Barnarbete?? Yaaak.... Straffbart! ;)

    SvaraRadera
  2. vem gillar att städa? förstår oscar.

    SvaraRadera
  3. Underbart!!! :-)

    Han gör ju bara som pappa har sagt ju!!!

    SvaraRadera