tisdag 23 juni 2009

Konsten att resa

I förra veckan skulle jag åka till Göteborg. På söndagens eftermiddag. Med SAS samt SJ. Men då fick familjen magsjuka. Dåligt samvete. Stannar hemma tills på måndag. Ombokning sker. Men nya resebyrån har ingen jourtjänst. Shit! Men SAS gick OK att boka om. Webben... Fixade ’vänt’ på morgonflyget och en plats på 1040. SJ var värre. Sjukintyg från läkare?? Äh...resebyrån får fixa det på morgonen. Lugnt. På morgonen fanns det ingen plats på fakiren. F-n... Så det blev 1040. Hinner ändå. Åsså ombokningen då. Jepp...resebyrån fixade det. Men det måste bli tåg även nu. Man kan inte avboka. OK...hinner till Göteborg ändå. Lite sen. Kastar mig i bilen. ’’Kan du åka förbi bibblan med några DVD’er’’ frågar magjuka familjen. Hmm....det borde gå...lite tight...men borde gå...måste ju försöka ställa upp! Bibblan inget problem. Kör till flyget. Gu va lugnt det verkar? Inte en käft i rörelse? Ingen flygtaxi? Mittpådagen flyg...åsså e jag ju lite sen...säkert därför...men va f-n...GATE CLOSED????? Planet står ju på plattan. Trappan kvar. 737’an har dörren öppen. Visst kan jag väl hoppa på? ’Nä...tio minuter för sent...säkerhetskontrollen stängd ett tag nu’...Jodå...säkert...&¤%#& kände jag. Hur e re möjligt? Jo...1040....är 1020...1020!!!! Satte mig i bilen å lugnade ner mig. Ringde resebyrån. ’’Går inte att ta sig till Göteborg nu’’.....åsså ’’det blev allt lite struligt med den här bokningen du....’’. Ja...struligt...va ska man säga. Så det blev ett skumpigt Skyways. Å ett tåg till Växjö. Lyckades rädda alla pengar. Men missade Göteborg. Å hade hyfsad puls. Å ska inte hinna förbi bibblan nästa gång. Å ALLTID skriva ute resepapperen...även då jag bokar om! 1020? 1020!!!
/Anders

1 kommentar:

  1. Göteborg kanske klarade sig men det som oroar mig är hur det gick med bibblans DVD-skivor? //Crippa

    SvaraRadera