onsdag 2 september 2009

Inskolning

I veckan skolas det in nyanställda. Igen. Inte helt ovanligt på Consultec. Information om företaget, rutiner på företaget - och massor med utbildning i våra produkter ingår i paketet. Men kanske allra viktigast; inskolning i riktig hockey! Detta gäller givetvis bara anställda som inte bor i Skellefteå. (För gör man det är denna del överflödig). Så i veckan var det dags; Karolina och Mattias fick äntligen prova på en riktig match - på en riktig arena - med ett bra lag och en härlig publik. Motståndare; Kärpät. Hur det gick? 5-1 till LAGET.

Vad tyckte Karolina och Mattias? ''Fantastiskt'', ''Äntligen förstår jag hur riktig hockey ska spela'', ''Hit vill jag flytta'' och ''Elitserien 0910 kan bara gå på ett sätt'' var deras spontana återkoppling. Ja...vad ska man säga? Är vi förvånade? Inte! :-)

2 kommentarer:

  1. Det var ju kul att de gillade hockey, tur att de inte var i Kalix på onsdagkväll!

    SvaraRadera
  2. Vissa får i alla fall gå på hockey i Skellefteå. Trots mina nästan 10 år på firman så blev jag aldrig någonsin medtagen på en hockeymatch... Orättvist, ABSOLUT!!!! Jag känner mig väldigt orättvist behandlad ;-)

    Mvh en av era nya jobbigare kunder

    SvaraRadera